ANASAYFA

Beykoz'da Bağımlılıkla Mücadelede Dev İş Birliği

Çarşamba

açık

25℃

Perşembe

açık

24℃

Cuma

açık

24℃

Cumartesi

açık

22℃

Pazar

açık

22℃

HAVA DURUMU

25℃

Beykoz'da Bağımlılıkla Mücadelede Dev İş Birliği
24 Haziran 2026 Çarşamba

Beykoz Belediyesi ile Türkiye Yeşilay Cemiyeti arasında, bağımlılıklarla mücadele, koruyucu önleyici çalışmalar, eğitim faaliyetleri ve sağlıklı yaşam projelerini kapsayan kapsamlı bir iş birliği protokolü imzalandı.

Yeşilay Genel Başkanı Doç. Dr. Mehmet Dinç ile Beykoz Belediye Başkan Vekili Özlem Vural Gürzel'in imzaladığı protokol kapsamında özellikle çocuklar, gençler ve ailelere yönelik farkındalık çalışmaları, eğitim programları ve sosyal projeler hayata geçirilecek.

İmzalanan protokolle tütün, alkol, madde, kumar ve teknoloji bağımlılıklarıyla mücadelede yerel düzeyde daha güçlü bir koordinasyon sağlanması hedefleniyor. Bu kapsamda Beykoz Belediyesi ve Yeşilay, koruyucu ve önleyici hizmetlerden rehabilitasyona kadar birçok alanda ortak çalışmalar yürütecek.

Gençler ve Aileler için Ortak Projeler

Protokol kapsamında bağımlılıkla mücadele eğitimleri düzenlenecek, ihtiyaç duyan vatandaşlar Yeşilay Danışmanlık Merkezi (YEDAM) ve Yeşilay Rehabilitasyon Merkezi (REHAB) birimlerine yönlendirecek ve ilçe genelinde farkındalık çalışmaları gerçekleştirilecek.

Beykoz'da düzenlenen kültür, sanat ve spor etkinliklerinde Yeşilay'ın bağımlılıkla mücadele faaliyetlerinin tanıtılması sağlanırken, çocuklara ve gençlere yönelik eğitim programları, spor faaliyetleri, seminerler ve sosyal sorumluluk projeleri de ortaklaşa yürütülecek.

Ayrıca bisiklet turları, spor okulları, sağlıklı yaşam etkinlikleri ve öğrencilere yönelik ödüllü projeler de hayata geçirilecek

Bağımlılıkla Topyekûn Mücadele

Toplumun her kesiminde bağımlılıkla mücadele bilincinin güçlendirilmesini hedefleyen protokol çerçevesinde belediye çalışanları, esnaf, öğrenci grupları ve vatandaşlara yönelik eğitimler, bilgilendirme faaliyetleri, mahalle etkinlikleri ve farkındalık programları düzenlenecek.

Gürzel: "Çocuklarımızı ve Gençlerimizi Korumak En Büyük Sorumluluğumuz"

Beykoz Belediye Başkan Vekili Özlem Vural Gürzel, çocukların ve gençlerin sağlıklı bir geleceğe hazırlanmasının yerel yönetimlerin en önemli sorumluluklarından biri olduğunu belirterek şunları söyledi: “Türkiye'nin bu alandaki en köklü ve en güçlü kurumlarından biri olan Yeşilay ile önemli bir iş birliğine imza attık. Çocuklarımızı ve gençlerimizi bağımlılıkların her türüne karşı korumak, ailelerimizi bilinçlendirmek ve toplumsal farkındalığı artırmak için hep birlikte çalışacağız. Beykoz'da bağımlılıkla mücadeleyi yalnızca kurumların değil, toplumun tüm kesimlerinin ortak sorumluluğu olarak görüyoruz."

Üç yıl süreyle geçerli olacak protokol kapsamında Beykoz Belediyesi ve Yeşilay, bağımlılıkla mücadelede örnek teşkil edecek çalışmaları birlikte hayata geçirecek.